Respektlösa i trafiken..

Gick ut på en liten promenad med Bibbi idag. Kände att hon behövde och förkänade det. Gick en bit efter kvarteret och hem en sväng.
 
När jag skulle tillbaka till stallet igen så kommer det en liten traktor som puttrar på i full fart. Den blev Bibbi självklart rädd för och slänger sig. Den saktade ner. Dock inte fören den stog precis bredvid mig.. 
Den stannade och stod stilla till ponnyn lugnat sig och gått förbi. Jag är jättetacksam för folk som respekterar hästar i trafiken. Dock är det inte många som gör det och det gör mig sjukt irriterad.
 
Vissa människor kan verkligen inte ta hänsyn. Det flesta kör som dårar förbi en. Även om man har en häst som sägs vara 100% trafiksäker så kan den ändå bli rädd. Det är ett flyktdjur och kan bli rädd för minsta lilla som kommer framför eller bakom den och specielt om den kommer i full fart! Jag hoppas ni förstår och till alla er som har egen häst som själv varit med om detta.  
 
 


Matilda Andersson-Knut

superfin blogg, kika gärna in min :)

KRAM

Svar: Åhh tack så mycket! Det ska jag självklart göra :D
Susanne Jakobsen

2013-08-08 / 20:31:43
BLOGG: http://knutarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback